Monday, May 17, 2010

خيرها في غيرها

-->

مصر الجميلة اللي اتربينا كلنا فيها......اللي كنت تشم زمان ريحة البخور في كل حواريها ...اللي كنت تحب تسمع عنها من نجيب محفوظ خلاص تحولت بقدرة قادر وبسبب الفقر الى فازلينستان .. دولة مليانة بالشخصيات الفازلينية المصرية المعاصرة.. شخصية طيبة جايز ولكن تقيلة الدم سمجة تلمة شبطة جاهلة وملزقة في كلامها وعايزه تبيع لك الوهم ...تبيعلك اي حاجة وخلاص ...اهم حاجة انها تاخد فلوسك وخلاص .. في المطار...في محطة القطار ...حمد الله ع السلامة....في الشارع كل سنة وانت طيب...ع البحر ..في المطعم في السينما برضة فازلين من يومنا والله وبضاعة كويسة ....سفر أوعيد قومي لا ينتهي تقريبا كل يوم دلوقتي في فازلينستان...وتبقى ليلتك سودة لو فتحت مرة بقك وقلت مش عايزين ....ح تخش في جدل بيزنطي عقيم مش ح ينتهي ..احسن حاجة انك تعتبر ان الفازلين مش موجود قدامك أصلا وتمشي حالك يعني ... طبعا ده اللي حصل لبطل قصتي من حكايتي الجديدة من سلسلة حكواتي ومغنواتي .بعنوان خيرها في غيرها ..وتحكي عن واحد فازليني حليوة اتصل به بالتليفون والغريب بقى ان بطلنا ماقفلشي السكة . طب ليه؟ الله أعلم ..اسمع كدة وقولى وياريت تقولى رأييك يجد

126 comments:

طيوري said...

اول تعليق ولا حد سبقني

Tarkieb said...

ههههههههه احجز براحتك ...حمد الله ع السلامة ياست هانم

طيوري said...

هههههههههه
الله يسلمك يا عمدة
مش عارفة كانك بتقول كنتي فين ياهانم
والله جبت الطلبات وجيت هوا

طيوري said...

الفيميو مش راضي يشتغل
بيدور مش لاقي حاجة

Tarkieb said...

لا أنا بس بقيت فازليني قلت يمكن اخد قرشين او اي حاجة

Tarkieb said...

شغال عندي ... طب نشوف حد تاني لو مش شغال ارفعه ع اليوتيوب

طيوري said...

اشتغل خلاص بس غاب يمكن علشان جديد

Tarkieb said...

ماشي طب اسمع براحتك ومستني راييك

Haytham Alsayes said...

ههههههههههه

لا فازلين فازلين
ولاطلع شبطة في الاخر
وضحك عليه
ههههههههههه

انت جامد ياتركيب

عاوزك تخش عندى عشان في دعوة وعليك واجب عاوزك بعد اذنك وموافقتك طبعا انك تمخمخ في فكرة الدعوة

تحياتي

طيوري said...

شغال بس انا سمعت من اللينك
والفميو بيحمل كمان
جميلة جدا جدا والله العظيم حلوة بجد
وفعلا راجل شبطة يخرب بيته
هو ساب مكتب المحاماه ورايح يجوز بناته لولة وبولة؟
وعمالة يدخل الكلام في بعضه
وحاجة تقرف
وطلع في الاخر التاني هو اللي بيضحك عليه وبيحلب منه فلوسه
فعلا صدق من قال مبروم على مبروم مايرولش
هههههههه

حمرا؟
كان ممكن الراجل ده يتفهم غلط بس هو اكيد يقصد ان بنته اهلاوية


فكرني بالراجل اللي بيجي على قناة المحور والناس
اللي بيفضل ساعة ونص
يبيع لك اللحاف العجيب اللي لما تتغطى بيه بيدفي
والحلة اللي بيتطبخ فيها الرز وكمان ممكن يتطبخ فيها خضار وهي مدورة وكماااان غطاها مدور
والموبايل العبقري اللي لما حد بيطلبك الجرس بتاعه بيرن
ويتكتب اسم اللي بيطلبك
والله فعلا بقينا حاجة تضحك


على فكرة دايما بيعجبني اوي المقدمة اللي بتكتبها لنا دي والله كلام يتعمل موضوع لوحدة
وخصوصا اغنية سيد مكاوي
فازلين من يومنا والله وبضاعة كويسة

طيوري said...

هنفضل دايما محليين ودماغنا في الزويق
وهانفضل نسقط في اولى ابتدائي والناس هاتطلع تعيش في المريخ

ابو المفاصل الواصل said...

عالم بثقافة مسمومة
============
مين ورطنا وفرض علينا هذه الثــقافة المسمومة/

فصارت افكارنا بالغضب والعنف معجبة ومحمومة/

حتى تعودت القبايل على فقدان الحب وغير مصدومة/

فجرودها من التفكير وصارت رغم كترتها لاشىومعدومة/

ومن يطالب بحقه يلففوه كعب داير فى ارضنا المحرومة/

من العدل والمساواة والعطف وحنان الاهل والامومة/

وتأخرنا لان اسس التقدم بالاجتهاد والابداع محسومة/

ومن يجتهد ويبدع عندنا طرق عقابه قاسية ومعلومة/

من تجريس وتطاول واهانه ,فملكة الابداع دايما ملومة/

MONTY said...

ههههههههههههههههههه تسلم بجد
الاخ شبطه ده لو وقع تحت ايدى والله ما هرحمه دا غتيت جداا
لا والاحلى انه اضحك عليه وبرضه مصمم يبيع
لا فازلين فازلين على حق

جامده يا تركيب

من كل بستان زهرة said...

تركيب
ربنا يسمحك كنت هترفد النهارده من الشغل بسببك انت وعالم الفازلين بتاعك الي كان هيزحلقني بره الشركة
المدير دخل عليه وكنت بسمع لحضرتك بس والله كنت بشتغل مشغله كل حواسي
وسمعني كلمتين حلوين كده وياسلام على الشغل المدلع ده وكلام لاداعي لذكره
أنا جالي هستيريه ضحك
وقولتله طيب أقعد أسمع معايه هيعجبك أوي
بس الحمد لله طلع طيب
الحمد لله ان صاحب الشركه مش هو الي دخل

بس بجد انت رائع ملكش حل بجد مبدع
والمصريين دول مفيش زيهم
بس هو انا ممكن اشتري المكنسه علشان اريح الراجل منها

nasamat said...

مهما عملت هيفضل الفازلين وراك وراك
ان ما كانش المئشة الكهربائية ولا الشوايا يبقى البول واللول هتروح منه فين
ده مغطى وفايض ويمكن يتصدر ونستفيد منه بدل ماهو بيلزق فينا
بس تعرف لو دورت هتلاقى كل واحد جواه سيد شبطة بس على طريقته
وهتلاقى سيد شبطة على كل المستويات من اكبرها لاصغرها خلينا بقى على مستوى سيد شبطة بتاع المئشة اهو على قدنا وفى الاخر وقع فى شر اعماله والعون طلع عيادة امراض نفسية على التليفون وكوع بقى يا شبطةهههههههههههه
طب نعمل ايه بقى فى الشبطات الباقيين يا دكتور
انا متهيئلى عشان نرجع لايام زمان وحلاوة ايام زمان ونخلص من موال الفازلين وشبطة بتاع المئشة ده نرجع لزمن الساكسونيا يعنى ناخد المئشة والشواية وياخد هو شوية هدوم ملهاش عوزة بس ما تكونش نظام شبابيك زى البالطو بتاع عمنا اكاكى هههههههههههه مع انه ما يمشيش فى الزمن ده تفتكر يمشى
ولا عايزنا نرجع زى زمان قول للزمان ارجع يا زمان
والله الكلمتين اللى كتبتهم دول مية مية وماكنتش فاكرة ان فى وراهم صوت ينفعو قراية ف ساعة عصارى

جميلة اوى اوى والله فنان يا تركيب

richardCatheart said...

ايه دا اروح اناملى شويه واجى الاقى الحال غير الحال
فازلينستان دى قريبه قططستان
ههههههههههههههههههه
هاسمع وارجع تاااااااااااااااانى

ليله شتاء said...

السلام عليكم
هههههههه
تحفة
بيبيع اى حاجة كل طلباتك موجودة هههههه

******
ما شاء الله شغل حلو أوى

دمت مبدع

richardCatheart said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله انا نظرتى فى شبطه ماخيبتش من ايام الافوكاتو وانا قولت عامل حدق وهو خبؤ
اهو حب يصدر تيكو فى المئشه والشويا لبسها هوههههههههههههههههه
دا مش فازلين بس دا مصنع الفازلين بحاله
بس تصور كل ما اسمعك بتعمل صوته افتكر سامى العدل هههههههه
بس فاتك يا معلم هههههههههه البل كده بيقولك ماتحتجش دافيه فى الشتا
طيب كنت اخدتها ولما الصيف يجى خزنها فى كرتونه فوق الولاب
واللول ههههههههههههه جامده صراحه الاسامى
العون وانت تعرف عندنا العون الراجل
الجرم ضخم الجته عريض المنكابين
بس ايه انت العون عندك؟
الحوار جميل اوى اوى اوى ياتيكو
تسوق عبر التليفون عزيزى المشاهد
البطانيه دى سعرها بره 350 جنيه احنا هنديهالك لبس 730
الراجل عايز يبيع اى حاجه وخلاص يخيبه
البت او اختها ولا الوليه ممكن بالمره
والله يا تيكو احنا فعلا بقينا بنعانى من من دا فى صور مختلفه كل يوم
فهلوه ومصلحجيه وهم مايتلم

يسلم شغلك الحللو ياريس
ويارب ديما البلوج بيتقدم بينا

Anonymous said...

هههههههههه

فازلين وغبي كمان :))

انا اكتر حاجه عجباني تغيير الصوت في الفيديون ده ... الصوتين مختلفين اوي المره دي :)

دمت مبدعا

يا رب للامام دايما ... ويبعد عنك كل فازلين الحياه

تحياتي

عطش الصبار said...

واللهى مش محصلين الفازلين الفازاين مفيدبينعم الشعر لكن الشخصيات دى لزجه
الشخص اللزج ده بيثير الاشمئزاز
مافيش مكان الا وتلاقى الشخصيه دىحتى فى العمل الحكومى والخاص والغريب انهم عارفين كدا بس لزوجه
للاسف الفيديو عندى لايعمل
سمعت فيديو لك قبل كدا كان تحفه
تحياتى

مي said...

بول ولول ومنطلونات
لسة بكرتونتها وحمرااا هههههههههههههههههههههههههه
شبطة شبطة فعلا يخرب بته غتيت اوى
قفل السكة المفن وتانى عوووووووون
غبى والنعمة طحن بس شفت البلد معظمهاحرامية ماشاء الله
كله نصب فى نصب
جميل كده روعة كالعادة ياتيكو والصوت متغير بين الشخصيتين اوى
والفكرة حلوى اوى

لك عندى تاج يا تيكو لو يعنى حبيت اكون شاكرة لك
تحياتى يا مبدع يا ابو التكاتيك

سمكه واحده said...

فازلين من يومنا والله وقلوبنا كويسه

عسسلللللللللل
انا عماله اسمع واحط ايدي علي بوقي واخبي ضحكتي خفت الجماعه اللي حدانايقولوا عليا اتجننت دي ولا ايه
كنت هتفضحنا ياعم تراكيب
والمنطلون ان والمنطلون لاء
وحمرا وبيضه
والبت لول والبول
بس بيني وبينك شكلك عينك من الول وعامل فيها تقيل وبتسأل من تحت لتحت ايه النظام وفرنساوي وسمبتيك
ياعم ياعم
بس واضح الفرق بين الصوتين ماشاء الله والاسلوب وكالعاده القصه مترابطه ولذيذه
ونيجي بقي للموضوع ده فعلا انتشر وموجود كتير اوووي في مصر وشخصيه رخمه ودمها تقيل برغم ان اخف دم الدم المصري لكن في شخصيات تكرهك في الدم كله يعني وانتشرت اوي ومش هنقول غصب عننا والفقر ولقمه العيش ياريت تقل
بس بجد تسلم ايدك
لا ايد ايه
علي راي عم العون
يسلم فومك
والله يكون في العون
تحياتي

beautiful mind said...

انا اتخنقت اصلا من صوته
دي حاجه تقرف
فيه ناس كتير كدا علي فكره
منهم لله اللي رخصوا دقيقة المحمول
هههههههه
تسلم ايدك
تحياتي

Anonymous said...

لاشبطه شبطه يعنى
تاراجل عنده اخلاص مصمم يكسيب
لس صحيج البارد مالوش الا اللى ابرد منه
طبعا الاداء ماعلهوش كلام ها قولك ايه عبقرى

فشكووول said...

اهلا بيك يا كراكيب

المصيبه بقت اكبر من كده ..
طب اللى بتقول عليهم دول نصابين
طب لما تجيب سباك عشان يعمل عندك حنفيه ويمشى وفى الاخر تلاقى الحنفيه زى ما هى بايظه
طب لما تودى عربيتك تتصلح عند ميكانيكى ولا كهربائى وتلاقى نفس العيب موجود\ برضه
وغير كدا كتير
الموضوع بقى استعباط وسرقه عينى عينك وخلاص
الموضه اليومين دول فى الرويعى والموسكى والاماكن التجاريه انك لما تروح تشترى جزمه او قميص او بنطلون .. تلاقى البائع بيقول لك البقشيش
طب البقشيش ده كنا بنديه للقهوجى او المتر فى الكافتيريا
طب البائع عايز ياخد بقشيش على ايه
الحكايه بقت تلقيح جتت وخلاص

Tears said...

تركيب

جميل اوى و انت فعلا موهوب لانك بتألف و تمثل و تركب
:)

واضح ان الشخص ده كان قاصدك و معاها كمية حاجات محتاجة تسويق

فكر تهدى الحلقات بتاعتك للاذاعة المصرية لان أكيد ح تنجح اوى


تحياتي

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا said...

تقيل اوى فى التحميل وبالفعل وقف خالص

مهموهة أحمد said...

هههههههههههههههههههه
لا حلوة دي

ده انت طلعت دماغ تركيب تركيب فعلا

ده طلع راجل غتيت اوي و اللي ارخم و ارخم اللي مش راضي يقفل السكة
و عمال يتكلم معاه
هههههههههههههههههههههههههههه

بجد انت مبدع يا تركيب
و الله ماشاء الله عليك

خالص تحياتي و تقديري

الشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد said...

حسبنا الله و نعم الوكيل

أصبحوا فى كل مكان

ربنا يعينك و يعيننا

تسلم إيدك
دائما مبدع

أمل حمدي said...

هههههههههههههه
هو مين فيهم اللي فازلين
دول طلعوا الاتنين ملزقين
كله بيضحك على كله والغالب مين

بص بقى ها هاتشتري هاتشري

سلام
ههههههههههههه

Ms Venus said...

هههههههههههههههههههه

تركيبوووووووووو

بجد انت رااائع


والاستاذ شبطة ده فى كل مكان يووووووووووه اسكندرانى


ملل ملل يعنى بس انا بعمل زى ما انت قولت ولا كأن حد بيكلمنى اصلا
ههههههههههههههههه


سلامى ليك

dr.lecter said...

انا مش العون

موجة said...

انا جايه اصبح واقولك صبح صبح ياعم الحج
لكن انت داخل شمال كده ليه ياعم الحج
انا مقرتش البوست الاخير بتاعك لان كل اهتمامى انى ارد عليك
بقى كده يطلع العيب م الخواجايه مش من الجدع
وبعدين طالما كنت ناوى تبعت اللى اسمها ايه دى
متبعتها وتخلصنى
اصلى انا كمان زهقت
عاوزة اعرف اكتب لك على مربع الشات مش عارفة
باين عليا جاهلة ولا ايه؟؟؟؟؟؟

rovy said...

السلام عليكم ..
الفازلين ده بقى معمم اليومين دول ..
تحياتى لابداعك

فكرة من الزمن ده said...

ايه الكلام الجميل ده بس
شغل على ماية بيضا
والله انت خسارة
فازلين في كل مكان
عايزين مسحوق منظف ومطهر كويس
مش كل شيء نظيف بينظف
وكل ده ومش فاهم وراجع يقول مش هتشتري
بجد خسارتك
بلاها بولل وبلاها لولل
خليك في الشواية عواقبها مش وخيمة
تحياتي يامبدع

Tarkieb said...

Haytham Alsayes
ازيك يا ريس والله انت اللي جامد.. الحمد الله انها عجبتك وايه استحملت لحد الاخر...خير الله اجعله اخير ح ابقى اخش اشوف ايه الواجب ده بس ه الله ما يكون الواجب بتاع ستوتة

Tarkieb said...

قرفة
شكلك فليتي الملف وايه حللتى كمان الكلام...ياسلام عليك يا قرفة والله جميلة وناقدة وكل حاجة خسارتك انك ماعندكيش بلوج... يالا اتشطري وخشي شريكة مع ترتر أيجار جديد ولا حاجة

Tarkieb said...

قرفة

عارفة انا لما باسمع شبطة بيقول زويك او سقطت في اولى ابتدائي والله باضحك مع اني انا اللي عامل الدور بس بحس فعلا بغبائه الابيض اووووي

Tarkieb said...

ابو المفاصل الواصل

مع احترامي لكلامك ولكني اخذ على اسلوبك
عدم احترام من تدخل عنده حيث انك لم توجه لي أي كلام خالص وداخل عامل زي الراجل اللي كان بيفرق نعناع العدالة علينا في الاوتوبيس بالعافية.. ياخي ده الموضوع بيتكلم عن الناس الفازلين.. وحضرتك بتدي نموذج كان تايه عن دماغي واحد داخل حاطت اي كلام عشان الناس تروح عنده... صدقني حضرتك لو عاملت الناس احسن من كدة حتبقى فعلا واصل

Tarkieb said...

MONTY

هههههههههه احلى حاجة فيه انه فازلين وكمان غبي بس انت عارفة في ناس لما تحط هدف في دماغها لابتسمع ولا بتشوف الا الهدف ده وبس نورتيني بجد

Tarkieb said...

من كل بستان زهرة
ههههههههه المهم عدت على خير وما اخدتي فازلينة من الشركة بس كدة انا فرحان انك كنت متأكدة انها ح تعجب المدير وواثقة انه ح يسامحك اول ما يضحك بجد تعليقك سعدني اوووي وبافكر اديك المكنسة هدية هههههه

Tarkieb said...

nasamat

عجبني ردك اوووي حسيت انك أتأثرتي بالحكاية وعشتيها كمان بجد.. والله يا نسمات يااختي انا بفرح جدا بتعليقك عشان انت من الناس اللي قعدو يفلو البلوج وتقريبا سمع كل حاجة فيه وكمان سمع الحبايب يعني شكلي كدة ح اديكي النص التاني م الخروف هههههههه

Tarkieb said...

richardCatheart

اسمع براحتك حضرتك ههههههههه

Tarkieb said...

ليله شتاء
ربنا يخليكي على كلامك الحلو وبجد بافرح اوووي لما بتزورني في البلوج مع كل حكاية جديدة وبافرح اوووي لما باحس انها عجبتك

Tarkieb said...

richardCatheart
هههههههههه العون ده واحد قريبنا تلم اووووي واخويا الكبير عامله رمز للتلامة في كلامنا وعشان كدة اخدت اسمه

لانه مفيش اتلم منه

طبعا كالعادة باسعد بردك وبحس بالسعادة بين كلامك وده دليل انها حلوة ..ويارب بقى تسمعنى في المستقبل ولا ح تتبغدد علينا بقى والزباين مش حتبقى ملاحقة عليكي ولازم بقى نقبي نحد معاكي ميعاد تيجي تدلي بدلوك هنا

Tarkieb said...

فتاه من الصعيد

انا بصراحة كنت متوقع انك مش حتعلقى المرة دي قلت بقى فرحانة بالنونو وعاملة خالة بقى بس بجد مفاجأة سعيدة انك رديتي.. وردك لخص بجد الحكاية في كلمتين
ولما يجي الكلام من فنانة من الصعيد بيبقى كأنه عيد

Tarkieb said...

عطش الصبار
بجد انا بافرح اووي بزيارتك لانك بجد واحدة اسلوبها في الكتابة جميل اوووي ونفسي ابقى زيه ويخسارة ما سمعتيش الفيديو كان نفسي تسمعيه ... ان شاء الجايات اكتر

Tarkieb said...

مي

ودنك موسيقية يامي طلعتي الكلام الكوميدي في الكلام ...لا كنت مركز جامد شكلك... احلي حاجة انك كمان ضحكتي لدرجة اني حاسس ده من كلامك... اما حكاية التاج ان ماليش فيه يا اختشي عشان الايام دي شعري طويل قوي ومكسل احلق خليها بقى مرة تانية

Tarkieb said...

سمكه واحده

سمكمك عندنا مرتين ورى بعض يادي الهنا يادي الهنا لو ماكنش الخروف طار نصه كنت دبحته فورا احتفالا بقدومك ...والله حاسس انك فعلا ضحكتي جامد وسامع ده من كلامك.. لا انا عيني ما كنتش من اللول انا كنت باأكسب وقت والدقيقة بتلاتة جنية والحسابة بتحسب هههههههههه وعلى رأي العون تصدق حضرتك انا فرحان اوووي بكلامك وزوروني كل مرة مرة..

Tarkieb said...

beautiful mind s

انت بجد اللي فنان وبجد انا سعيد ان عرفت مدونتك دي بجد... بس عندك حق والله كله ماسك موبايل دلوقتي وشيطة

طيوري said...

ربنا يخليك يافندم حضرتك الاجمل بشغلك والله
وطبعا لازم افلي الكلام هو ده كلام يتسمع والسلام
ده بين كل حرف معنى وبين كل كلمة مغزى
ولكل لون معنى ومغنى
اما بالنسبة للبلوج هي ناقصة قرفة؟
كفاية عليا اكون من متابعيكم
تركيب وترتر
شكرا على ذوقك

Tarkieb said...

فشكووول

الريس الكبير عندنا دي اول مرة ويارب ما تكون اخر مرة.. ده تصدق وربنا اصحاب المحلات كمان عايزين ياخدو الباقى كمان بقشيش ...الناس بجد اتسرعت..طب البياع معذور انما صاحب المحل... طب انا شفت الراجل اللي بيقطع تذاكر قطر مصر اسكندرية والله مجمع بقشيش كومة جنيهات.. نورتني بجد

Tarkieb said...

Tears

انا فرحان اووي انك مواظبة على البلوج بتاعي لان رأييك بجد جمييل اوووي ربنا يخليكي... بالنسبة ان اهدي الحاجات للاذاعة ياريت بس ده معظم الحلقات بتاعتي غمز ولمز في الحكومة يعني ممكن الرقابة ترفضها .. من اساسه .. بس والله فكره نجرب في كذا حاجة وربنا يسهل

Tarkieb said...

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا


معلش يا داليا اعملى ستوب للفيديو اول ما يشتغل وسيبيه لما يتحمل كله وبعدين شغليه انا كنت باعمل كدة في اليوتيوب لما بيكون تقيل ومستني رأيك في جه وكل اللي قبله ولا نسيتي؟

Tarkieb said...

الشـوكة الــنـاعـمـة

يالهوي شكلي اتحولت ونسيتك ياشوكة اصلى ماشي بالترتيب ههههههههه..ربنا يخليكي على كلامك الحلو ده.. لا عبقلري ولا حاجة انا باتدرب فيكو بقى ههههههه

Tarkieb said...

مهموهـــــــة

شوفي بقى انت وربنا اللي دماغ واسلوبك جميل جدا وما الكلام الحلو ده يجي منك ده دليل اني فعلا عملت حاجة حلوة.. ويارب يخليكي وتيجي هنا على طول

Tarkieb said...

لشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد

ده وسام على صدري كلمات الاطراء دي من حضرتك دمت لنا مبدع

Tarkieb said...

ماما أمولة
الريسة والزعيمة عندنا ياهلا ياهلا وكمان سمعتي يا سعدي بقى.. وبجد عحبتك .. ياه انا فرحان بجد انها عجبتك يافنانة

Tarkieb said...

Ms Venus

حمد الله ع السلامة كنت فين يا ستي من زمان بقالك كتير مانزلتي حاجة جديدة.. اه في اسكندرية الفازلين ع البحر يبدأ ببتاع الجمبري وبعدين المانجة وبتوع الساعات وحلني بقى هههههههه كان الله في عون الاسكندرنية بجد.. كويس انها عجبتك وكمان ضحكتي يعني كسبنا فيكي ثواب اهو .. زيارتك عطرت الماكن ياموزعة الورد

Tarkieb said...

dr.lecter

شكلك من الناس اللي بتقفل السكة من الاول هههههههههه ... نورتني يا دكترة

Tarkieb said...

موجة
صباح النور ولوانها بالليل دلوقتي ..اولا انا والله باهذر معاكي مش اكتر ولا حاجة وخصوصا انك كنت كاتبة ثريد درامي من يومين.. يمكن مشكلتي اني باخد على الناس بسرعة وباحسب بقى ادام واحد رديت عنده مرتين اكننا اكلنا عيش وملح.. بس خلاص ح اشد الفرامل وح اكلمك من اول دلوقتي فهمي نظمي رسمي حضرتك... بس ياريت بقى كنت سمعتي الفيتيو كان ممكن تضحكي برضه .. وانا بجد اسف مرة تانية على اسلوبي ده وتحياتي مرة رابعة

Tarkieb said...

rovy
كويس ان حضرتك رديتي انا اول اسمع عن البلوج بتاعك ودخلت شفت بجد حاجة عظمة اوووي ان شاء الله ح نزوره على طول ويجعله عامر

Tarkieb said...

فكرة من الزمن

ياه فكرة عندنا ياهلا بحضرتك..لا شكلك سمعتي واستمتعتي كطول عهدي بيك ولن انسي يوم لما حطيتي اسير الغرام عندك وعملتي دعاية ليه ربنا يخليكي يارب

Tarkieb said...

قرفة

فكري نحن في حاجة لناس ذواقة يا ستنا

لـــولا said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازي حضرتك يافنان كان عندي حق لما قولت عليك فنان الحارة المصرية عارف تفاصيل تفاصيلها جميييييييييلة رغم ان الصوت كان بيقطع معايا عيب نت عندي الا انها ضحكتني كتير من تقدم لتقدم يافنان والاصوات ماشاء الله مضبطها فكرتني بجلال بيه فاكر ههههههههه والله كانت حلقات جميلة ..اظاهر ان في فترة غيابي عن المدونات وهنا فاتني شغل كتير يارب الحق اسمعه كله سلام يافنان

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا said...

ههههههههههههههه
الراجل عايز يخدم
شوايه
مكنسه
اى حاجه
طيب بلاها فوزيه خد سوسو
المهم انه بيحاول يدخل فى حاجه تانيه
وانتا دماغك اتعلقت باللول
هههههههههههههه

طيب ادى للراجل فرصته فى الحياه واشترى منه اى حاجه

richardCatheart said...

ههههههههههه صباح الورد على ابو الفنون
من ناحيه المتابعه انا العون بقى بعون الله
لجألك هنا طول مافيا نفس اتابع دا بيتى يابو التيك الا اذا انت بقى عايز تكرشنا ههههههه دى اسكندرانى هههههههههه تطردنى ياعنى دى حاجه تانيه بقى
اما عن قرفه قولها والنبى مش خساره العقليه المعمليه الفزا دى بس انا ورها لغايه ماربنا يهديها وتوافق وهى كده كده معها مفاتيح البيت وهى عارفه انه بتها وبيت زعربه وبيتك ياريس
وان شاء الله متجمعين عند النبى

Tarkieb said...

لـــولا

حمد الله ع السلامة عاش من شافك..ربنا يخليكي على الكلام الحلو ده...فنان مرة واحدة انا والله لسه باتعلم فيكو بقى انا نفسي حسيت اني فعلا باتحسن من قصة لقصة والطريقة وكله وربنا يسهل وانال دايما اعجابك

Tarkieb said...

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا

ايوة كده انا كنت زعلان انك ماسمعتي شكلك عملتي بنصيحتى وعملتي ستوب لحد ماكل الفيلم اتحمل...يالا بقى عليكي واجب كتير اسمعى بقى القديم وعايز رايك برضة

Tarkieb said...

richardCatheart
انا اقدر اكرشك دا انت صاحبة الدار ياستي ....صدقيني لولاكي كان البلوج ساعات جالة شد عضلى عشان محدش كان بيشوفه غيرك انت بس هههههههه..ربنا يخليكي لينا بجد

nasamat said...

اه طبعا اتأثرت بيها وعشتها بجد وجديد بس فى ناس تبقى عاوز تطبق فى زمارة رقبتها وناس تانية بتعذرها وتقول كتر خير الدنيا انهم عايشين وبيعافرو معاها
تسلم وتعيش يابو التراكيب يا اخويا
ابعت انت بس نص الخروف المأسوف على شبابه وانا اتصل بشبطة يبعت الشوايه زمانه عمل خط ساخن
ههههههههههههههه

nasamat said...

هههههههههههه

اه ما انت عارف احنا فليناه من زمان على رواقة قبل الزحمة
ربنا يزيدك يارب ويباركلك فيه

Tarkieb said...

nasamat

فلى براحتك يا ستي وياريت تسمعب الحبايب والجيران برضه ههههه

nasamat said...

الحبايب والقرايب والجيران متابعين من زمان دول عاملين نغمة قليطة كمان ع الموبايلات مش قولتلك قبل كده هتبقى ستاندرد ههههههههههه

فاروق سحير ( فاروق بن النيل ) said...

Tarkieb.....
أولا : أشكرك على زيارتك الغالية على
ثانيا : أعجتنى فكرة مدونتك وموضوعها
فأنت فعلا بحق كاشف الملعوب
ثالثا: ربنا يكتر من أمثالك ممن ينبهونا لمثل هؤلاء الفازلينييين
رابعا: أوعى تكون واحد منهم وتاب ويمكن يفكر تانى لما زباينه بالمدونة يزيدوا ويكتروا يخليها سبوبة
خامسا : بهزر معاك والله أضحكتنى بعض يوم شاق عليى( على فكرة موش اللى على المعاش نايمين وفاضيين يمكن مشغولين أكتر ) وشكرا لك ياصديقى فكرة الراديو والمحادثة فكرة رائعة تقدم والفونت عندى لو كان موش عاجبك بجد قولى عشان أقلله لأنك تراه أكتر منى فأنت صديقى مرايتى وشكرا لك .

لـــولا said...

Tarkieb said...
لـــولا

حمد الله ع السلامة عاش من شافك..ربنا يخليكي على الكلام الحلو ده...فنان مرة واحدة انا والله لسه باتعلم فيكو بقى انا نفسي حسيت اني فعلا باتحسن من قصة لقصة والطريقة وكله وربنا يسهل وانال دايما اعجابك

" والله ياتركيب انا قولتهالك قبل كدة انا لايمكن انكر فضل حد عليا دا حنا بنتعلم منك يافنان ولسة بتعلم كمان وكمان دومت مبدع "

Tarkieb said...

nasamat

اكيد عاملين النغمة عشان الموزز بقى هههههههه

Tarkieb said...

فاروق بن النيل
اولا دا شرف كبير لي زيارتك لمدونتي المتواضعة واشكرك على كلامك الجميل ويارب بجد تكون ابتسمت من كلامي ودايما يارب

Tarkieb said...

لـــولا

ربنا يخليكي ويوفقك يارب وبالنجاح في كل المجالات

طيوري said...

والله كلامك ده وسام ليا وتاج وشهادة اعتز بيهامن فنان مبدع موسوعة
حاضر افكر
واوعدك لو حصل انك تكون اول من يعلم
واكيد تكون نقطة الانطلاق من عندك والدعاية عليك

richardCatheart said...

ههههههههههههههههه
والنبى كتر خيرك انت اللى اصيل بس ياجدع

ربنا يباركلك ويحبب فيك خلقه كمان وكمان
انت تستاهل يا بوتيك والله

Anonymous said...

ههههههههههههههههه

ايوووووووووووه بجد انت مشكله دا انا قايمه من النوم مقفله أول ما سمعتها فضلت أضحك

بجد تحفه

بنتى اللول دى ... حمرا حضرتك
دى المكنسه ههههههههههههه

ولا الراجل اللى اسمه شبطه غبى منه فيه

يالهوى عليه شبطه شبطه

مدونك رائعه

بجد انت مبدع

دامت ضحكتك

Anonymous said...

اه نسيت اقولك
اسعدنى تواجدك فى المدونه

مرسيى ليك

موجة said...

تركيب انا قريت البوست ومش عارفة اشوف الفيديو ولا اسمع الاوديو
مش عارفة فى ايه
كل مرة كده
اتصرف بقى
وبعدين ماينفعش اكتب بوست وانت ماتعلقش فيه
مستنية تعليقاتك عندى بمناسبة ومن غير مناسبة
كما قالت اليسا

♥♥ شذا ♥ الروح ♥♥ said...

ههههههههههههههههه

جامده اووى

ربنا يسعدك يارب والفيديو جميل

مزيد من التوفيق والرقى

مودتى

ستيتة said...

لأ صعب ده يعل
لأ
ده ممل ممل ممل
مقدرتش اكمل سمع
لأ ده ممرض

Tarkieb said...

قرفة
يارب يحصل وبجد يكون جميل قوي لو ليكي بلوج

Tarkieb said...

richardCatheart
ويخليكي كمان

Tarkieb said...

الحب الجميل

ربنا يخليكي انت بجد اللي مدونتك جميلة بجد وان شاء الله نتابعها على طول

Tarkieb said...

موجة

ممكن الفيديو يكون تقيل عشان النت لو عملتي ستوب لحد ما يتحمل كله ممكن تسمعيه كله على حتة واحد ويارب تسمعيه ومستني رايك بجد

Tarkieb said...

شذا الروح

ربنا يخليكي ويارب دايما الابتسامة ماتروح منك

Tarkieb said...

ستيتة حسب الله الحمش

الحمد لله ان حضرتك جيتي بعد الناس دي كلها
سلامة حضرتك

-_- said...

مقشة بالكهرباء

صدفة جميلة said...

السلام عليكم
تراكيب باشا اخبار معاليك يارب تكون بخير وتمام وكل الامور تحت السيطره عارف انى مش بخش عندك كتير بس بجد بيعجبنى شغلك علشان كده عاوزك تشترك معانا فى مدونة بيتنا ياترى ايه رايك على فكره دى مش دعوه عامه لا خاصه وياعم ياريت نتعرف ومتشكر جدا لزياراتك ليه ورايك وبجد انتى شغلك كويس
بس ياترى الراجل ال كان بيكلم ده واكل ايه هههههههههههه
مستنى ردك وتقبل دعوتى للتعارف وكمان الاشتراك معايا فى بيتنا مستنى اعرف ردك ايه سلام
صدفه جميله

مرايتى said...

شبطه شبطه

نموذج للأسف بقى موجود بصوره مستفذه

وطبعا سواء فازلين غالى أو رخيص مش فارقه لأن النتيجه واحده

تقبل مرورى

Desert cat said...

هو لسه فى حاجه اسمها مصر يا صديقى ؟
ده احنا دلوقتى عايشين فى مورستان
شخصيات مختلفة وعقليات متخلفة
والقليل العاقل بيشاور نفسه
يمكن اخينا مقفلش السكة كان مبسوط ان فى حد على الخط
:))
تحياتى

sweet angel said...

ههههههههههه

الفازلين ورانا ورانا

والله المصريين دول مفيش زيهم

Beram ElMasry said...

صديقي تراكيب
شكرا للزيارة ولاحرمني الله من مودتك

تحياتي والسلام ولاسلاممع بني اسرائيل

Beram ElMasry said...

تركيب
انا لسه يادوبك سامع الحلقة الحكاية بتاعت سيد شبطة في حكواتيي ومغنواتي
رائعة بديعة جداااااااااااا
وان بدعي ان سيد شبطة مايسبكش وياريت تقوله يبعتلي بول وخلي ليك انت اللول
انت حكاية
واذا اردت تفسير اكثر فاتصل بينا علي
تلات اصفار زيرو والدقيقة بجنيه ونصف

r said...

السلام عليكم
بدايه فكره ظريفه اوى الراديو
انا نفسى اعرف ايه بس اللى صبروا على المكالمه دى للاخر ما قفلشى السكه وريح نفسه من الكلام التعبان ليه
وسائل الدعايه اصبحت مستفزه فعلا بس لاسف احيانا الزن على الودان يخليك تشترى علشان تخلص نفسم من الصداع

كل التحيه

Unknown said...

عارف انا مشكلتي مع الفازلين تختلف...
كمين التبرع بالدم اللي ناصبينه قدام مترو البحوث و قدام جامعة القاهرة اللي حولت منها عشان ألاقيهم قدام جامعة حلوان...كل يوم ولاد الرخمة يوقفوني وانا رايح الجامعة و يقولولي اتفضل شارك معانا ف حملة تبرع بالدم...ياخي دم لما يلهفك منك ليه...دا حتي آخر ما زهقت و اتبرعت فضلوا يوقفوني كل يوم مع ان مفروض متبرعش قبل ٣ شهور من آخر تبرع...خلوني بطلت أنزل الجامعة و انزل حلوان أو اركب المترو اساسا ربنا يهدهم...للأسف مبقدرش اكسفهم عشان ده عمل خيري بغض النظر عن مصير اكياس الدم...انما البياعين بقوله شكرا مش عايز و اتنح ف وشه لو حتي كان أمير مش فازلين...

فتاه من زمن اخر said...

لا بجد جامد اخر حاجه ولزقه لزقه يعني هههههههه احلي حاجه انه انضحك عليه في الاخر
مع ذلك ما اتعظش

أمل حمدي said...

أنا الزعيمة

ههههههههه

ليه مزرتش الرباعيات ؟

منتظرة رأيك

سلام

Anonymous said...

سيدى تركيب لقد افتقدتك كتير انت وارائك العظيمة لا تحرمننا منك دعدع

عطش الصبار said...

اخر بوست
خيرها فى غيرها
فين غيرها بقى؟
فى انتظار الجديد

كلمات من نور said...

جيت تصيده صادك ............الله يرحمه كان طيب ....يا نهار البلد بقى فيها أمثالهم كتير والله المستعان .....بجد تسلم الأيادي يا عالم تركيب ....خالص تحياتي

سمكه واحده said...

فين موضيعك وفينك؟

ساسو said...

ايه يا باشا نستنا ليه
ياريت تكون بخير
مرور للسؤال والاطمئنان

Tarkieb said...

Sharm
ايوة حضرتك نورت ياباشا

Tarkieb said...

صدفة جميلة

دا شرف لينا والله بس ربنا يسهل الاقي وقت واساعد

Tarkieb said...

مرايتى
نورتيني بجد .....والله بيكترو زي البكتريا حاجة بقت شبطة شبطة ..تحياتي ويارب تزورينا تاني

Tarkieb said...

Desert cat

اخينا ماقفلش عشان كان كمان هو شبطة

Tarkieb said...

sweet angel
المصريين وشبطة والله عسولة نورتني يا ملاك ياعسل هههههههه

Tarkieb said...

Beram ElMasry

عليز حضرتك البولا؟ شكلك كنت رياضي قديم كنت اكيد صاحب خضر التوني بقى عاشق الحديد نورتني بجد وشرف ليه وان شاء الله تلعلع على طول يارب

Tarkieb said...

بسنت
هههههههه شكلك قفلتي برضه ...ما استحملتيش ..

Tarkieb said...

ELMOSTAFZ
ده فازلين طبي بقى هههههههههههههه ولا تسأل فيهم كبر دماغك اكيد بيتباع

Tarkieb said...

فتاه من زمن اخر

الحمد لله عجبتك بصراحة كنت حاسس انك مش مبسوطة في اخر بوست ليكي والحمد لله فكيتي اهو وروق بقى بدل ما اجيبلك شبطة هههههه

Tarkieb said...

ماما أمولة
والله كنت شوفتها ساعتها بس ماكنتش عارف حتى اعلق في اي حتة خالص ...وزيارتك دي لازم ندبح دبيحة بقى ونعمل عزومة

Tarkieb said...

عطش الصبار
عينية والله باعمله ونازل خلاص اهو بس كنت بظبط فيه بس

Tarkieb said...

دعدع
يارب تكون بخير

Tarkieb said...

كلمات من نور
كلامك وسام بجد ربنا يخليكي يارب

Tarkieb said...

سممكة

سمكمك ربنا يخليكي ع السؤال والله كان شغل كتير وخلاص ح انزل شغل اهو وريارب بقى تقولي رايك بجد

Tarkieb said...

ساسو

لا طبعا حد ينسى ساسو والله بس كان شغل كتير شاكرين ع الزيارة ونردها في الافراح

سكندري said...

فازلينستان
الشخصيات الفازلينية
الفازلين
جدل بيزنطي
بجد شوي كلمات في الصميم

تعالي بقي للحلقة يا صديقي
بديع
فوق الفظيع وتحت المريع
ايه الجمال ده
بجد انا كنت قاعد بقهقه و أنا بسمع
و الراجل سيد شبطة الفازلينه ده مش بيسيب حد في حالة و مفكر نفسه مفتح
ههههههههه
لا و ايه عايز يبيع اللولو البول
لووووووووووول
بس بجد نهاية غيرؤ متوقعة مع انك ما
عالجتوش و لا حاجة
أحييك علي أفكارك
يلا سلام بقي

سكندري said...

صحيح نسيت اقول أن الصورة بتاعت التدوينة دي حلوة أوووووووووووووي

Tarkieb said...

سكندري
هعجبك سيد شبطة ؟؟ فازلينى اصيل بس يصعب عليك عمل حاجات حلوة اسمع الافوكاتو او نهارك سعيد حتحبه مش حتكره ...الصورة انا عدلتها وفكرة البازل توحي بالتشقق....خدها لو عايزها ههههههه