Friday, February 6, 2009

حكاية الفطيرة


9 comments:

Anonymous said...

ايه ده عدس وفطير ؟
الانتاج الحقيقة بقى مغذي جدا
بس ايه العبقرية دي
بجد انا شفت ناس كتير بتالس على الجزيرة بس باسماء مجرد اسماء مشابهة لاسم الجزيرة زي الوزيرة مثلا بس التشابهة في النطق بس
انت شبهت بالاسم ومضمون الفطيرة المقرفة دي كمان زي ما انت متخيلها

وصوت الكلب لما بيهوهو عند اسم الجزيرة اشارة واضحة طبعا انه اللي بيطلع منها مايزيدش على كده والقافلة هاتسير بس الحقيقة انا مش عارفة اهي فين القافلة انا شايفة كل القوافل محلك سر ان ما كانتش بترجع للخلف بجد ماشاء الله
وعلى فكرة انا كنت هارجع زي ابلة نظيرة من الصوت اللي حصل
بس ليه ياقط كده حد يقول على باباه الكلام الوحش ده؟ ده مهما كان باباك

Anonymous said...

بردو كالعادة نسيت اقول انا مين بس اكيد انت عرفت مين هنا عنده الزهايمر عالي

Anonymous said...

القط مشمش ده ما لوش خير في ابوه بيفكرني بأمير قطر برضه شال أبوه وقعد مكانه معاه... صدفة دي برضة يا تيكو؟ ولا مقصودة

Anonymous said...

بجد عجبتنى جدا جدا حكاية الفطيره وياسلام بقى لو فطيره باللحم المفروم تبقى تحفه

الاسقاطات اللى فى الحدوته جميله اوى بجد طريقة السرد المؤثرات كل حاجه فيها حلوه جدا جدا
ماشاء الله عليك بجد متألق يا تيكو ربنا يحفظك

زهراء

Anonymous said...

يالذيذ يارايق

spiceman

abendstern said...

جمدة الجزيرة ..قصدي الفطيرة ..وافتحلى ازازة بيرة
مشمش ده عامل زي كل العرب ..زي امير قطر وكمان بشار فى سوريا يعنى ..
و العرب كلهم فى المشمش ..جايبين موسي علشان يكلملهم اسرائيل ...واسرائيل محتاجة فرعون مش موسى
وافتحلى ازازه بيره

aan said...

hi im from indonesia wanna give u smile and hope u get all the best in ur life...

visit 5setia'o9
www.5setia.blogspot.com

GHARAM said...

بجد جميله جدا


فعلا الجزيره دي زي المثل اللي بيقول من بره هالله هالله ومن جوه يعلم الله

اللؤلؤة said...

السلام عليكم
أخى تراكيب
أنا أشكرك على الرد أما عن العلم يتغير فهذا شىء مسلم به والدين ثابت لا شك فى هذا ولكن يا عزيزى لم يترك القرآن شيئا إلا وذكره ولكن لابد أن نعترف أنه يوجد فى هذا الكون أشياء تدل على عظمة وروعة الإسلام مثل مثلا النجم الثاقب الذى ذكر فى القرآن وغير ذلك الكثير
أما عن دكتور زغلول النجار فأرجو ألا ننساق وراء الشائعات ونظل نهدم فى بعضنا البعض وهذا ما يريده أعدائنا
وتحياتى