Tuesday, April 14, 2009

تنتن وتنتون



21 comments:

سندريلا said...

يا مصري فتح الجفون وبلاش تشغل الجنون
الله
الله
الله
ابدعت يا تركيب
بجد انت لما تكتب سياسي بتبقي هايل
ولما بتكتب عاطفي بتبقي ممتاز
حيرتنا يا تيكو

كلامك عجبني اوي يا تيكو
ربنا يحميك
هي صحيح حسن زعبوله أقوي
بس التعبان اللي هنا اجمد بكتر
شكراا يا دكتور ومنظرين المزيد

واخيرااا بقيت اول واحدة تعلق

زهراء said...

تحفه بجد يا تيكو احسنت ما شاء الله

لقد اصبت كبد الحقيقه بكلامك اللى فى الجون وعلى فكره الحضرى مش ممكن يقدر يصد كلامك انت

الصور معبره اوى طبعا مافيش نقاش فيها

صوتك بقى الطبقه اللى اتكلمت منها اخر تمام

على فكره انا اعشق المثل اللى بيقول اتلم تنتون على تنتن واحد نتن والتانى انتن

فين اللينك كل مره لازم اقول لك كده لازم افكرك يعنى

Anonymous said...

الله
الله
الله
الله
الله
الله



اتلم تنتن على تنتون وربك انت بس يعون

بلدنا واقفة جوة جون بيشوط عليها رمة دون

فينك يا حضري ما تسيب سيون دا المرمي يا ابني خلاص بدون

تتار وزاحف على كل لون بغداد وراحت والزبون

نجادي يخطب في الصالون زعبولة يمسك الجادون

حماس تحارب بالصابون وطز خرجوا م السجون

تعبان بيزحف ع البطون عمله دين وكمان قانون

يا مصري فتح الجفون وبلاش تشغل الجنون

ان كانت حكومتك بصراحة دون خلاص ياسيدي اعصر لمون

Anonymous said...

ههههههه مش هقولك يخرب مخك لا
هقولك يعمر مخك زى ما عمرت مخنا
والله يا تيكو الواحد خايف
نجاتى زعبولا والتعبان حماس
كتير 4 بيشوطو فى وقت واحد ولا 100 حضرى
واللى مخوفنى اكتر المناظر اللى فى الصور
بتاعتنا ههههههه والنبى دول يصدو ايه
واللى مخوفنى اكتر ان الليمون شاحح اليومين دول هانجيب ليمون يقضى 80 مليون ازاى هههههههه
بس ارجع واقولك ربنا يستر ما باليد حيله
الله ينور يا فنان
انت لازم تتبخر احسن اليومين دول مشاء الله عليك كلامك كله احلى من بعض
مستنين الجديد
ريتشارد قلب القط

Tarkieb said...

ايوة كدة هل هلالك يا عم ساندي ... ما تبقاش تغيب تاني... ربنا يستر على بلدنا وخصوصا من جماعة طز اللي بيستخلو تدين الشعب لاغراض سياسية نورتي يا باشا وبجد تعليقك لوحده شعر والله

Tarkieb said...

ربنا يخليكي يا بطة دايما كدة منورة وناقدة محترفة انا حطيت اللينك وما كنتش ناسي بس كنت بس مستعجل ... وخلاص سماح (انور) المرة دي

Tarkieb said...

تشكر يا عم
Anonymous
انك حطيت الكلام مية مية ودانك حلوة تنفع تكتب نوتة موسيقية ههههههههه
بس ابقى قولي اسمك واووعي

Tarkieb said...

نورت يا قط وربنا معاكم في الامتحانات ويرخص الليمون عشان شم النسيم ويضيع ظفارة الاحوال هههههههه... بجد عجبتك؟ عقبال ما تكسري قولة ورا شرايط كاظم ههههه وسلامي للحاج ريتشارد الاصلي

زهراء said...

شكرا على اللينك يا تيكو وانا عارفه انك مش بتنسى

Anonymous said...

ده انا لازم ابخرك
تسلم تكاتك
وبالاخص لما تضرب تحت الحزام
ف الجون كله
وماحدش يقدر يصد
لا الحضري ولا كل باكات سيون
زنوبة

Anonymous said...

ههههه ماشى ابعت انت بس القله وانا هالم الشرايط وكسرها وراهم انا عارفه ان القلل الالمانى صناعه محترمه انظف كتير من القلل القناوى هههههه
ثم انت بتسال بجد عجبتنى ما هو الرد واضح جامده جدا طبعا
دانا طول الوقت بغنيها للحاج ريتشارد وهو يفضل يضحك عليا
تات تات اتلم تنتن على تنتون تات تات
تات دى الموسيقه ههههههه
ريتشارد

alexmon said...

هههههههههههه
بجد انت مشكلة
والله
شكلهم بيدوروا عليك
لو بصيت على باب المدونة هتلاقي مكتوب عليها ابحث مع الشوربة
بس كلامك مش ممكن والله
جامد جدا
والظاهر ان الراجل الحكواتي اللي بيغني علينا ده ادمن الشيشة ام كباية مية دي ومش عايز يبطلها
بس والله تسلم ايدك

alexmon said...

ياعم اسمع الكلام بقى ولم الحاجات القديمة كلها هاتها هنا
والله فيها حاجات حلوة بجد
زي كلام حواري وخجول وجريء
بس انت جبت خجول والحاتي تحفة جمع الباقي بقى
سلام

Tarkieb said...

العفو يابطة اي خدمة

Tarkieb said...

حمد الله ع السلامة يا ابو الزنانيب ومتتأخرش تاني وشكرا على كلامك الجميل شكلك استاذ في الكورة

Tarkieb said...

دا انت كمان لحنت الاغنيية يا عم ريتشارد... ما تيجي نشتغل سوا هههههههههه ويبقى اتلم تنتن على تنتون هههههههه برضة

Tarkieb said...

الراجل بتاع الكوباية دا بقى شخصية من حارتنا ههههههههه كييف رابسو باين علية وعامل دماغ بس بيقول حكم والله هههههه نورت يا اليكس وتشكر يا سيدي ع الكلام الجميل ده وعينيا نجيب القديم بس ح اجيبه لما البير ينشم وربنا يخلى زعبله اهو اخدله صفحة لوحدة هههههه

Anonymous said...

هههههه حلوه ونبقى احنا كمان تنتن وتنتون بس ماليش دعوه انا تنتون وانت تنتن ماشى اللى اوله شرط والله يا تيكو انا ما عنديش مشكله بس فى مشكله صغيره انا ما اعرفش اغنى انا بمثل بس
وبقلد الاصوات المميزة شويه وبقلدك على فكرة هههههههه
اما الغنى بغنى بس ما عرفش اجيب اللحن كويس لازم اسمعه كتير
بس بطبل هايل ممكن ابقى اطبلك شويه
هههههه

Anonymous said...

بردو ناسيت اكتب اسمى
عمتك ريتشارد هههه

Beram ElMasry said...

Tarkieb
اعتذر للتاخير لاني لم اري التعليق الا مؤخرا بعد ما انزلت البوست الجديد
وانت اسعدتني بالتعليق وقد تمنيت اكون من بيبن الاصدقاء وان يدور بيننا حوار فلا تبخل علي بالتعليق والنقد

GHARAM said...

أه والله تنتن وتنتون


وفي قول آخر يناسب الملايه اللف علشان ماتتهمنيش أني إقطاعيه

خد ياسيدي


الصرمه والقبقاب بأم الأتنين أصحاب


حلوه دي