Monday, December 8, 2008

الإختراع الحلقة الثانية





ممكن تنزلها في صورة أم بي ثري من اللينك ده

27 comments:

Anonymous said...

اولا كل سنة وانت طيب ياتركيب وكل الناس اللي هنا بخير
انا قلت ادخل اشوف هدية العيد اكيد تركيب جابلنا الهدية اختراع خروف ظريف كده بمناسبة العيد
الاقيك معلقنا بردو وماقلتش ايه هو الاختراع ؟
ماشي ادينا مستنيين لما نشوف اخرتها معاك
بس اييه الاصوات والناس والمية اللي بتغرق الدنيا بجد شغل قافلة مبدعين والله تسلم ايدك وفي انتظار الباقي واوعى تسيب لولو متعلق بين السما والارض زي ما انت معلقنا كده
alexmon

Anonymous said...

قمر اسكندرية ..سبقتينى ...وكتبتى الكومينت بتاعك الاول ..مش مشكلة ..بس اده ..اندو مش عملين مجزرة قصدى دبحين يعنى ..ده احنا فى عيد..وجامده الاختراع ياتيكو..الست نظيمة ..موخرة و طلعتلها واحدة ست ... احنا عايزين حاجة تقدمنا مش موخرات..اه واحد حلو ... بقالى ساعة ..بس اده هو ده الاختراع ..اوف ..انت عايز تطلع عين امنا ... بس جامد بس اوعى حد من حابينا الحلوين يسمعوا الكلام ده ويحولوا يخترعوا فعلين ..احنا كده ...هنبقى فى التييييت
وننتظر الجزء الثالث ...و اتمنى ان الست نظيمة تدخل فى الحوار ..هى وكمان اهل الحارة ..بتاع الحلو ..يكونوا فران التجارب بتاع الاختراع


Abednstern ..

Anonymous said...

لا يانجم كنا مستنيين تركيب يجيب الخروف اصلنا عارفينه بيحب اللحمة
وبعدين معلش في بيتها اللي سبقك مااكلش اي حاجة
alexmon

Anonymous said...

يا قمر اسكندرية ...انت قمر و انا نجم ..انت قريبة..و انا بعيد فلازم انت اللى تردى الاول ..و عموما متستنيش الخروف من تيكو ..لان تيكو ضحى كتير اوى فى اشعاره ..وكلامه و دبح كل مسئول خروف مش قد مسئوليته فكفاية عليه كده و بعدين انا ليا الشرف انك تكتبى قبليا اذا كان فى اكل او مافيش..
abendstern نجم المساء

Anonymous said...

ياعم تيكو اللة ينور عليك انا مستنى من زمان وعاجبننىسوسو ولولو قوى اللة ينور عليك
دعدع

Anonymous said...

ربننا يكرمننا مع ام صفوت ان شاء اللة ياحلو
دعدع

Tarkieb said...

وانت طيبة يا الكسمون وتشكري على كلامك الجميل وان شاء الله الباقى جاي قريب

Tarkieb said...

وانت طيب يا نجم الليل وربنا يجعله عامر واصبر على رزقك وحتشوف نظيمة وابو خلو هما الحل ههههههههه ونورت يا احمد

Tarkieb said...

تشكر يا عم دعدع وكل سنة وانت طيب وشكلي كده ح اخد اسمك انت الاول قبل ام صفوت لانه اسم موسيقى ههههههههههههه

Anonymous said...

اية الجمال دة يا تيكو --بس الاختراع دى تحفة --وانا تقريبا خلاص عرفتة

Anonymous said...

نيهال------واللة يا تيكو حكومتنا دى لا تستبعد عنها اى شىء لانها مش بس ممكن تجيب الزهايمر للشعب دة هى بالفعل جايبة للشعب حالة تخلف عقلى وشلل

Tarkieb said...

طب خلي الاختراع في سرك يا نيهال احسن الحكومة تعمل بيه ومقدرش اكمل بقيت الحلقات هههههههههه نورت

El Maghoool said...

انت مش شايف ان اعمالك الفنية دى تافهة شوية او مالهاش لازمة مجرد مزحة بسيطة ساخرة من شخصيات و اشخاص واحداث فهل يوجد رد على سؤالى ؟؟؟ يا استاذ تركيب

Tarkieb said...

برافو عليك والله نفس رأيي والله ياستاذ مجهول .انا بنفسي بقول كدة ان ده كلام هايف وعمري ما ادعيت اي حاجة تانية...وزي ماتقول حاجة ملاكي كدة للناس الهايفة اللي زي.....بس انا رحت اتعلم واشوف حضرتك مبدع وفاتح بلوج ليه وقلت استفيد لاقيته فاضي....ياريت حضرتك بس تورينا ابداعتك....في القريب العاجل ياعمنا....بس هو سؤال لحضرتك مش غريب ان حضرتك عامل بلوج مخصوص عشان ترد عليا بعدها بثواني؟نورت ياعمنا ....

Desert cat said...

اولا كل سنة وانت طيب
ثانيا العمل الفنى جميل والله واوعى اى حد مهما كان يحبطك
بجد اعمالك تحفة وعجبانا جدا

سندريلا said...

مساء الفل
انا من الناس الهايفة يا عم تركيب
المعجبة بكلامك الهايف وبقولك ان اليوم الواحد اللي بيعدي من غير كلامك بيبقي يوم أسود

مش هقول لك استمر وسيبك من الكلام الفاضي علشان عارفة حضرتك كويس مش بيهمك كلام حد

بس انا لحد دلوقتي مش فاهمة الأختراع خالص
توضيح بسيط ليه لو سمحت حاجة خصوصي لأختك الصغيرة

أحسنت يا تيكو
سيبك من اللي يسيبك

Tarkieb said...

وانت طيبة ياقطة الصحراء وربنا يخليكي على الكلام الحلو ده ويارب نشوفك تاني

Tarkieb said...

مساء النور يا ساندي وهانت بكرة تفهمي الحكاية في الحلقة الجاية وبعدين دا الاستاذ تبارك هو كمان مش فاهم مع ان الوصفه سهله...ههههههههههه نورت ياباشا ومتقولش على نفسك هايف تاني انا رقبتي سدادة وشايل الليلة

Anonymous said...

توهتنى ياتيكو
شكله كده مش زهيمر
هيعملوا لنا اعمال ولا ايه؟
بس حلوه التعليقه دى دنا كنت مستنيه الجزء ده على ناار اقوم استنى لسه
بس مش مشكله المهم انك ماتغبش
والنبى ياتيكو لو ينفع تدخل قوم فز فى الحوار دخله ماانت عارفه صاحبه الانتيخ متشكرين ياعمنا وسيبك من كلام مشطوب الاسم اللى فووق
انت مش بتثق فى كلامنا ولا ايه؟

nahnoooh

Tarkieb said...

حلاوتك ياريس نهى دا انت بقيت تتكلم زيينا وتقول ياعمنا....ولا توهتك ولا حاجة يالولو ...ايه قيمة انك تتوقعي الحكاية من الاول يبقى مفيش لازمة للكلام ...حاجة كمان يانهي في مثل الماني بيقول الطريق هو الهدف....يعني الاختراع مش هدفنا بس الكلام اللي يودينا له ويودينا في داهية هو الهدف...اطمئني المرة الجاية ح تعرفي الاختراع....

El Maghoool said...

هتشوف اعمالى يا استاذ تركيب كمان انا مش هسيبة فاضى اصلى مشغول شويتين و مش عاملة عشان انتقضك او حاجة و قريب سنتواصل

Tarkieb said...

طب انصحك ياعمنا يامبني للمجهول ماتضيعشي وقتك في الحاجات الهايفة بتاعتنا وتسيب البلوج بتاعك كدة عريان والشتا داخل ع الابواب وبعدين ياريتك لما تفضي تبقى تلينك نفسك عالسريع باللينك ده ده وتكحل عينك بابدعات حبايبك

http://www.ndp.org.eg/ar/index.aspx

Anonymous said...

بجد حرام عليك كل شويه عمال تعلقنا كده انا عاوزه اعرف بجد ايه هو
وحلوه الناس الجديده الى فى الحقله ده جداد فى اسلوبهم وفى عرضك ليهم وربنا معاك ياتيكو وتقلنا ايه الاختراع
ربنا يوفقك

Anonymous said...

معلشى ياتيكو اعذرنى انا محتاجه ارد على الاستاذ مجهول
انت من رايك ان كلام تيكو هايف ومش ليه معنى بس باين انه شدك انك تسمعه ولو لمره واحده وفى الاخر قولت عليه هايف انا مش بقول رايى عشان مقتنعه ان تيكو فنان واسلوبه تحفه بس عشان هو فعلا كده
والى انا فهمته من الاختراع انك عاوز تنيم الشعب خالص ولا يعترضو ولا يقولو حاجه عاوزهم يقولو امين وخلاص ويبقو مقتنعين ان امين ده بجد,صح؟

Anonymous said...

المفروض اعلق على الحلقه او ارد على المجهول مممممممممممممممم مش عارفه ابدا بمين ياترى يا هل ترى مافيش مشاكل نتكلم على الحلقه الاول بجد هايله جدا جدا وبعدين انا تعجبنى المؤثرات الصوتيه اوى يعنى انا افهم فيها شويه نبرة الصوت لما بتغير صوتك مالهاش حل بجد لازم ارفع لك القبعه
ممكن بعد اذن حضرتك ارد على الاستاذ المجهول بصى يا سيدى المفروض انا لما اجى اعمل نقد لاى عمل حتى لو كان حاجه تافه انى اسمعه مره واتنين وتالته وبعدين اكتب نقاط الضعف فى شكل تسلسل وبعدين اخد كل نقطه واشرح انا ليه قلت عليها انها ضعيفه لكن بصراحه اسلوب انى اقول دى اعمالك الفنيه تافهه اعتقد انه اسلوب مش ظريف وبعدين هو حد قال لحضرتك انك هتسمع هنا حاجه اخدت جايزه من الامم المتحده او ان صاحب البلوج مرشح انه ياخد جايزة الاوسكار هذا العام او حتى اخدها العام الماضى وايه المشكله لما نسمع مزحه حلوه بطريقه دمها خفيف ياترى ده ضد الاخلاق
معلش ده رايى وارجو ان مافيش حد يزعل منه

Anonymous said...

برده ما قلتش ايه هو الاختراع عموما هو بيجري في دمنا يظهر انك اخترعته من زمان و ما حدش عارف
في انتظار معرفه الاختراع يا تيكو

Anonymous said...

بجد حلو بس دا بقالو مدة ليه يا دماغ معلق الناس دى كلها مستنين الاختراع
عايزين نسمع الباق بسرعه
ولا الوحل مش عايز ينزل يا فنان
وياريت يطلع اللى فى دماغى
بالرغم ان المره دى بحل من غير صورة
رتشارد قلب القط